Hoe haal je het meeste uit je persoon

De veranderingen gaan echter langzaam en keren in veel opzichten zichzelf om, waarbij veel obstakels worden opgeworpen om de pretentie van normaliteit in stand te houden.

Maar wat uw persoonlijke situatie ook is, het is belangrijk dat u begrijpt dat zowel de mannelijke als de vrouwelijke mode grotendeels te danken zijn aan gemeenschappelijke culturele en economische factoren, de voorkeuren variëren dienovereenkomstig. Het is belangrijk om uit te zoeken hoe flatterend een stijl is die past bij de persoonlijkheid van de drager.

Kijk om u heen en probeer patronen te ontdekken die u bij anderen waarneemt. Heeft de meerderheid van de mensen een voorkeur voor een nonchalante, nette, bijna nerdy stijl? Of proberen ze een gevoel van opwindende creativiteit en durf, zelfs avontuur, over te brengen?

Probeer bijvoorbeeld eens een paar populaire filmfiguren na te doen, of denk gewoon eens aan beroemde mensen die je bewondert. Wat dragen zij? Probeer na te gaan of je een gelijkenis ziet tussen hen en jezelf, als dat zo is, dan kan dat wat inspiratie geven.

Als je het gevoel hebt dat je een rolmodel hebt gevonden dat jouw esthetiek deelt of je kunt belangrijke voorbeelden citeren uit actuele berichtgeving, probeer dan eens uit je comfortzone te stappen en kijk of je werk er baat bij kan hebben. Je zou jezelf kunnen verrassen, wie je als je ideale klanten zou beschouwen, en hun niveau van initiële interesse in je diensten en producten zou je ook kunnen verrassen.

Als u bijvoorbeeld hebt gemerkt dat veel mannen hun manchetknopen aan het uiteinde van hun mouw dragen, zal een man vrijwel zeker een horloge aan zijn rechterhand dragen en een armband aan zijn linkerhand. Ook is het opgevallen wat mensen aan hun voeten dragen. Veel mannen dragen hun schoenen op precies dezelfde manier als in hun eigen land en ook in precies dezelfde kleur.

Deze twee voorbeelden van gangbare praktijken kunnen u helpen een nieuwe klantenkring op te bouwen. Waar de eigenaar van een horloge en een armband waarschijnlijk niet zal voldoen of meer zal kopen, kan het hebben van een extra paar ogen tot uw dienst enorm voordelig zijn. Als gevolg hiervan kiezen veel mannen voor een dubbeldekker en stellen hun bus of boot ter beschikking voor bedrijfsdecoratie en het dragen van het bedrijfslogo.

We hebben allemaal graag een mascotte zoals een trouwe hond of een trainer die we het gevoel dat we kunnen vertrouwen op, dus het hebben van toegang tot een dubbeldekker buspenter wetsuits heeft het voor de hand liggende voordeel van precies dat. Niet alleen omdat het betekent dat uw klanten kunnen krijgen wat ze willen wanneer ze het willen, maar omdat het hebben van de mogelijkheid van het raadplegen van een van deze superhelden kan zowat de enige manier waarop je ooit zal nodig zijn om een image consultant te raadplegen.

Als u een merk bent dat een kleding- of horlogelijn lanceert en uw logo of motief laat promoten, waarom stelt u dan niet voor dat uw personeel ook bijpassende kleding van het bedrijf moet dragen? Op die manier kan de promotionele kleding evenveel aandacht in de pers krijgen als de tassen, hoeden en andere accessoires, omdat het laat zien dat er een zekere mate van associatie is tussen de twee. Het voordeel van een mascotte is dat het zal fungeren als een wandelend reclamebord op straat, in de bus, op kantoor, zonder dat je echt ergens in de buurt van je potentiële klant hoeft te gaan staan.

Dit zijn niet de enige voorbeelden van hoe u grappige logo kleding kunt gebruiken, maar uit dit ene voorbeeld van hoe u een relatie kunt leggen tussen u en uw potentiële klant, kunt u duidelijk zien hoe het gebruik van grappige logo T-shirts of andere kledingstukken een effectieve, maar subtiele, manier kan zijn om uw merk op de markt te brengen.